راه حل هایی برای بازسازی ارتباطات اجتماعی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مسلماً شما و ما تاکنون چنین موضوعاتی داشته ایم:

وقتی چیزی می گویید یا کاری انجام می دهید که رابطه ای را خدشه دار می کنید، ممکن است شما بدخلق شوید و از معشوقه تان بخواهید از زندگی تان بیرون برود. شاید کسی برای انجام کاری روی شما حساب کند و شما روی آنها را زمین بیندازید و موجب ناراحتی آنها شوید: شما سپرده گذاری بانکی را فراموش می کنید، مرخصی برنامه ریزی شده را در کمتر از یک دقیقه لغو می کنید، درمورد چیزهای مهم دروغ می گویید، سر موقع برای انجام کاری مهم حاضر نمی شوید یا اطلاعاتی خصوصی که در حفظ آنها قول داده اید را فاش می کنید. اما باز هم هر چقدر اشتباه کرده اید، روشی که شما آن را اداره می کنید و خودتان را درک می کنید (عزت نفس )، اصلاح کردن یا احتمال برطرف کردن موضوع به صورت سازنده، مهم هستند. اینجا برخی از ایده ها را ذکر کرده ایم که بهتر است انها را در نظر بگیرید.

1. صادقانه معذرخواهی کنید. یک تأسف بی مقدمه ممکن است از اقرار کردن آنچه انجام داده اید، آسانتر باشد و شما در آنچه مایه ندامت است، جزئی و خاص تر می شوید؛ اما به خاطر داشته باشید که هدفتان بازسازی رابطه در حد توانتان می باشد. به شخص متأثر اجازه دهید تا بداند وضعیت آشفته کننده را پذیرفته اید تا آنها تفاوت را احساس کنند. این بدان معناست که شما دلخوری های شخص دیگر را مدنظر قرار دادید.آمادگی نپذیرفتن معذرت خواهی را داشته باشید، حتی اگر صادقانه معذرت خواسته باشید. اگر شخص دیگری معذرت خواهی را نمی پذیرد، بدانید که تفکرات شما در این جهت صحیح بوده است. آنچه را که می دانید در حفظ شرافت نفس بالامانع است انجام دهید. معذرت خواهی کردن یک مهارت رابطه است و به معنای ضعیف بودن شما نیست. اگر شما در این راه داوطلب شدید و شخص دیگر آن را به خوبی نمی پذیرد، به شما آسیب خواهد زد. اما، این کار یک ریسک مهمی برای مورد قبول واقع شدن است اگر درصدد حفظ ارتباطات باارزش هستید.

2. در مورد آنچه اتفاق افتاده است به خودتان دروغ نگویید. آنچه رخ داده را به حداقل برسانید. به خودتان دروغ نگویید که آشفته شدن طرف مقابل برایتان اهمیتی ندارد وقتی شما مقصرید. به خودتان بیایید و از اینکه که با خودتان صادق نیستید آگاه شوید.

3. به دنبال روشی برای بازسازی ارتباط باشید. زمانی که شما یک رابطه مهم را خدشه دار کرده اید به روش بازسازی رابطه فکرکنید، ضمن اینکه بازسازی رابطه نشان می دهدکه شما از اعمالتان احساس پشیمانی می کنید و اینکه حاضرید زمانی را صرف آن کنید و تلاش می کنید تا نشان دهید رابطه مهم است. اگر شما به کسی بگویید که برای شما مهم نیستند بنابراین چگونه می توان به آنها نشان داد که واقعا مهم هستند؟

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-راه حل هایی برای بازسازی ارتباطات اجتماعی





:: برچسب‌ها: ارتباطات اجتماعی , اصلاح اشتباهات , ایده هایی برای اصلاح رفتار ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: